Mijn verhaal is dat een bedrijf of organisatie een eigen verhaal heeft.
Dit verhaal noemt wel de kern/blauwdruk van een organisatie. Daaruit vloeien missies en visies en strategieën voort. Oftewel het reilen en zeilen van een business hangt daarvan af.
Normaal gesproken zijn we met elkaar altijd bezig beter te zijn dan de rest, oftewel een beste jongetje van de klas. In deze tijden van crisis ziet we een trend verschuiving naar samenwerking, maatschappelijk verantwoord ondernemen, modellering en samenwerking met klanten. Bedrijven raken steeds meer intern georiënteerd en concentreren zich op winsten en maatschappelijke verantwoording. Het is dus zaak dat de bedrijven gezond blijven of worden. Een aantal te noemen business elementen moeten inzicht geven in hoeverre een bedrijf of organisatie gezond is. Bijvoorbeeld een Quick scan met elementen zoals aanwezigheid van kennis. informatietechniek , snelheid van informatie, winsten, modellering en rapportages en tools om een bedrijf beter te laten draaien. Steeds hogere eisen worden aan een organisatie gesteld en het is niet meer vanzelfsprekend dat de consument producten afneemt, ook zij verdiepen zich steeds meer in zekerheid te verkrijgen. Maar ook dat zal vroeg of laat ook een verschuiving opleveren en zullen de toekomstige klanten zeer kritisch worden. Bedrijven en organisaties zullen hierop in gaan spelen wat ook weer een verschuiving oplevert. Het beste jongetje van de klas syndroom wordt hiermee weerlegt maar de harde cash wordt de trend, waarin bedrijven zich moeten heroriënteren en checken of hun verhaal nog wel klopt, ofwel staat een bedrijf nog wel in de realiteit?
En zijn er bijvoorbeeld gebeurtenissen geweest die het draaien van een business bijvoorbeeld negatief beïnvloeden. Zijn of is men van hun verhaal/koers afgeweken en dient eea te worden gerepareerd.
Belangrijk is dus inzicht verschaffen en juiste informatie te leveren en de business kwaliteit bewaken. Zaak is het om de toekomst in kaart te brengen door middel van bijvoorbeeld data analyse en het lezen van trends en deze "steeds" te vertalen naar business elementen, zoals interne processen , cultuur enz die het draaien van de business en het verhaal van de organisatie of het bedrijf goed tot uitstekend maakt. Met behulp van een strategie en budgettering kan bijvoorbeeld een meerjarenplan gemaakt worden met daarbij de behorende business elementen die geïmplementeerd kunnen worden.
Technieken om de toekomst te veroveren zijn ook trends lezen oftewel data analyseren en deze af te meten aan setings. Bepaalde kop posities om deze trend bijvoorbeeld als eerste te maken dienen te worden vertaald naar business elementen die een bedrijf of organisatie beter laten draaien zo niet van succes te verzekeren.
Elementen zoals hard werken, luisteren , en vrije ondernemerschap kunnen leiden tot succes. Oftewel in kaart brengen van motivatie tactieken en technieken of stretegieen kan en zal leiden tot een succes.
Elke onderneming is eigenlijk steeds bezig met de toekomst daar men wil blijven bestaan. Onzekerheden dienen hierbij te worden geëlimineerd oftewel in kaart brengen van de heden, verleden en de toekomst en hierbij de business te lezen.